Alpentour en Donauinselfest Wenen - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Alpentour en Donauinselfest Wenen - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Alpentour en Donauinselfest Wenen

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 Juni 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Grüß euch!

Vorige week hebben Allard en ik een deel van de Alpentour gefietst, met o.a. een behoorlijk klim van circa 1 km. Maar we hebben het gehaald na veel zweet en gevloek ;-), ook waren we vergezeld van een hele zwerm vliegen (Australie flashbacks!). Boven een drankje genuttigd en van het uitzicht genoten. Hoewel het beneden ongeveer 30 graden was, was het boven aan de top ijskoud, met veel wind (geen vliegen hier). De terrugweg was een gigantische afdaling en we waren ook in 10 min. weer beneden, na uren te hebben geklommen. Beneden waren er allemaal 'wilde koeien' op de weg(zie foto), en daar wil je niet tegenop botsen. Onderweg brak een deel van mijn achterste tandrad af en kon ik de hoogste versnelling niet meer nemen. Inmiddels heb ik hem weer laten maken. Er is overigens nog veel meer versleten (voorste rad, trappers, zadel, banden) maar momenteel geen noodzakelijke reparaties. De remmen doen het nog ;-) Ik ga nu meestal met de fiets naar het werk, ongeveer 12,5 km. een halfuurtje fietsen. Verder ben ik op het werk momenteel vaak vroeg klaar, meestal al om 14:00. Wanneer de schoolvakantie begint zullen er wel weer veel scholieren komen.

Afgelopen zaterdag ben ik met Allard naar het Donauinselfest (het grootste, gratis festival van Europa)in Wenen geweest. Het was er snikheet (34 graden!) en schaduw was er nauwelijks, dus dat was lekker broeien in de zon. Eenmaal aangekomen op het festival, dat op een lange strook tussen 2 rivieren (de oude en de nieuwe Donau) plaatsvindt, kwam ik er achter dat ik mijn portomonnee verloren had.... scheiße! :-( Wij zoeken dus, en gingen terrug naar het station, want wellicht was mijn portomonnee in de trein uit mijn broekzak gegleden. Daar was de afdeling gevonden voorwerpen in het weekend gesloten en werd ik verzocht om maandag op te bellen, zucht. Maar daar namen wij geen genoegen mee en gingen bij een ander informatiebalie vragen of iemand toevallig een portomonne gevonden had, na enige doorverwijzingen kwamen we aan bij een groepje conducteurs en die vroegen hoeveel geld er in zat. Ik dacht eerst dat ze misschien een flauwe grap probeerde uit te halen, maar Oostenrijkers zijn serieuze mensen, dus dat was niet het geval. We moesten naar de 'fahrchef' (of iets dergelijks), want die had een portomonnee gevonden. Wij d'rheen, na enig zoeken door de kantines en personeelsruimtes hadden we de 'fahrchef' gevonden, en jawel deze man toverde zowaar mijn portomonne tevoorschijn, want een mazzel! ik weer blij :-) Een schoonmaker had deze gevonden en netjes (ze zijn er nog) afgeleverd. Gelukkig was dit goed afgelopen, want ik zat er al tegenop om alle bankzaken, verzekeringen, pasjes e.d. te regelen. Een deel van het geld gaat naar een goed doel. Nou hehe eindelijk konden we dan van de muziek gaan genieten. Er stonden verschillende podia op het festival en er is voor elk wat wils,. Het waren vnl. Duitse en Oosternijkse bandjes die optraden. Ons podium was diegene met een hoog pop/rock gehalte en er traden leuke bandjes op zoals Velojet; een jong, vlot bandje (2 meiden, 2 jongens) dan Funkalicious, de naam zegt het al: beetje funky rock muziek ala de red hot chili peppers. Hierna viel ik bijna in slaap en kon ik de stress van deze dag verwerken ;-), want Silicone Pumpgun trad op. Een trio (een zangeres, een bassist en een gozer in zijn ondergoed achter de pc) die electronische muziek speelden. Dan trad Robocop Klaus op, een soort Franz Ferdinand zeg maar, maar dan wat niveautjes lager. Lekkere muziek. Dan als laatste de Jesus Christ Smokes Holy Gasoline (!!?) bekeken en dat was lekker stevige rock met een pittige dame aan het roer (lees: zangeres) Het was nu 19:30 en het begon nu best druk te worden, de grote namen traden nu op. Maar we moesten het feest alweer verlaten, want we wilden niet net als de vorige keer de laatste trein missen.

  • 28 Juni 2005 - 13:23

    Jan:

    zooooo Martijn had jij ff mazzel dat er nog eerlijke mensen bestaan.
    En zo'n verzetje als een festival is ook nooit weg natuurlijk,alleen het had dan iets frisser moeten zijn.Maar helaas heb je dat nooit voor het zeggen en ik zeg maar zo,beter dit dan dat het water met bakken uit de lucht valt.

  • 07 Juli 2005 - 15:46

    Allard:

    Hey Martijn, waar blijft je verhaal van afgelopen weekend! Hahah je houdt de boel niet bij heh ;)!
    Groetjes,
    Allard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 16984

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: