Hochzeit - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Hochzeit - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Hochzeit

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

15 September 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Cervus!! Alles klar?

Nog even en ik ben alweer in Nederland (3 oktober) en dan zijn er alweer 7 maanden om, sinds ik vanuit het kikkerlandje vertrok.

Maar ik heb nog wel wat te vertellen, ik had vorige week namelijk vakantie en ben een dagje naar Wenen geweest, heb ik de Mariazellerbahn (treinritje) gedaan en ben ik ook 3 dagen naar Budapest, de hoofdstad van Hongarije, geweest.

Maar eerst was ik zo'n 3 weken geleden uitgenodigd op de bruiloft van Renate en Michael, mijn buren en tevens verhuurders van mijn stulpje. Het was erg leuk, ik natuurlijk niemand, behalve Doris (masseuse) en haar man Robert. Iedereen was net gekleed en ik stond daar een beetje in mijn blauwe spijkerbroek :-) Ik had toevallig wel nieuwe schoenen gekocht, maar ik had die nog niet kunnen inlopen :-S ja je raad het al ik had al meteen een blaar te pakken :-( maar gelukig was de drogist dichtbij en heb ik van die speciale pleisters gekocht, die overigens erg goed helpen.
De bruiloft begon met een ontvangst bij een Gasthaus (Hotel/ restaurant) waar we al 2 glazen sekt naar binnen werkten. Hierna de trouwerij in de kerk, iedereen netjes een kruisje slaan enzo. Degene die de orgel bespeelde maakte af en toe een hilarische fout tijdens de intrede, best pijnlijk eigenlijk. Bij de kerkdienst moesten we wel tig keer opstaan ('t leek net gymnastiek), waarbij iedereen (op 1 persoon na;-)) een gebed oplas. Het was overigens wel mooi, de bruid traditioneel in het wit en de bruidegom in t beigge. Ook hun kleine dochter Chiara was erbij. D'r kwam ook af en toe een stukje live muziek tussendoor, een prima zangeres die o.a. 'You're still the one' van Shania Twain zong. Ook waren er Almhorn (of Alpenhorn) blazers in de kerk!! Na de dienst moest het bruidspaar wijn drinken en daarna de glazen stuk gooien voor goed geluk. Hierna moesten ze met 6 andere zo snel mogelijk een vat bier opdrinken, een stuk hout zagen en was er een erg komisch toneelstukje waarbij Michael als een zeer ijdel persoon werd neergezet en Renate als de bezorgde en strenge echtgenote.
Hierna werd er weer geproost en moesten we voor de foto. Toen werd plotseling iedereen wat mopperig en nerveus want het bruidspaar was 'ontvoerd'. De gasten waren het namelijk wel beu na anderhalf uur wachten, maar toen kwamen ze weer terrug en gingen we met zijn allen naar een Waldheim (restaurant) ergens boven op een berg tussen het dennenbos. Het zag er hier erg gezellig uit (alles knus en van hout) Nu werden de cadeautjes overhandigd en werd er gebunkerd!! (en gedronken:-)) d'r was een live bandje (vnl. Steirische hossa, hossa muziek) en er werd veel gedanst. Ik zat aan tafel bij Doris en Robert, en bij vrienden van Michael erg leuke mensen, veel mee gekletst. Iedereen 'moest' met de bruid of bruidegom dansen en d'r werden nog verschillende spelletjes gespeeld. Dit duurde zo tot een uur of twee daarna gingen we naar huis met nog wat taart voor onderweg:-)

  • 18 September 2005 - 09:52

    Suzanne:

    he tinus,
    aan de foto's te zien heb je al veel gezien en het goed naar je zin. Goede terug reis gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 16990

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: