Het 'nieuwe' Oostenrijk - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Het 'nieuwe' Oostenrijk - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Het 'nieuwe' Oostenrijk

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Mei 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Di. 03-05

De witte sneeuwvelden hebben plaats gemaakt voor groene met bloemen bedekte weides en ik moet zeggen het 'nieuwe' Oostenrijk ziet er wonderbaarlijk uit. Ook zijn de koetjes inmiddels van stal gehaald en zie je ze op de schuine hellingen van de bergen grazen. De mensen zijn druk bezig om hun tuintjes bij te houden en ik moet zeggen, sommige tuintjes zien er wel fraai uit. Het is de laatste dagen erg warm (circa 28 graden) en ik ben zondag voor het eerst wezen fietsen, samen met mijn Hollandse collega; Allard. Ik kon zijn racefiets lenen en we zijn vanaf Mürzuschlag naar Mürzteg gefietst (zo'n 20 km. van Mürzuschlag) en toen weer terrug. Het was een mooi ritje zo tussen de bergen door, langs rivier de Mürz, wat kleine klimmetjes en veel motorijders op de weg. Ik mocht de racefiets lenen, zodat ik van Krieglach naar het werk kon fietsen, maar gisteren was het achterwiel zo aan het slingeren (te veel spaken gebroken) dat ik de fiets maar weer heb terruggegeven. Dus ik ben nog steeds zoekende (fiets te koop, iemand? :-)) Verder train ik nog steeds met de plaatselijke voetbalclub en loop ik elk weekend hard. Op het werk gaat het nog prima, alleen moet ik per maand 50 euro 'fooibelasting' betalen, alsof ik zoveel fooi krijg ;-) belachelijk. Ik heb nog trouwens een bijbel gekregen van een patient, dus er is nog hoop vor me ;-)

  • 04 Mei 2005 - 21:22

    Jan:

    Hee Martijn,
    leuke foto's heb je geplaatst zeg.
    Wat een prachtige omgeving zit je.
    Toppie hoor.
    Ennuhhhhh fooibelasting hihihi ,dat zijn nog ergere uiykleders dan hier hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 17113

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: