Krieglach - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Krieglach - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Krieglach

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 Mei 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Het is zaterdag 14 mei, het is vandaag weer supermooi weer, denk zo'n 22 graden. Ik ben in Mürzzuschlag en ik ga zo nog even naar de kapper, maar eerst nog een beetje struinen over het net. Ik heb trouwens nog helemaal niet verteld over hoe de sfeer is in een dorpje als Krieglach. Dat kan ik dan mooi nu even doen. Over het ontstaan van Krieglach bestaan trouwens 2 verhalen. De eerste versie gaat zo'n beetje over, dat lang geleden in het Mürzztal een groot meer bestond en dat meer droogde steeds meer op. Uiteindelijk was het meer helemaal verdwenen en lag er alleen nog maar een klein plasje met een kruik erin, vandaar de naam Krieglach. De 2e versie, wat meer waarschijnlijker, is dat er een ridder zich hier ging vestigen, zijn familie wapen bestond uit een blauw schild met een kruik erop. En 'lach' was afgeleid van zijn naam. Het familiewapen is nog steeds het wapen van Krieglach. Momenteel wonen er zo'n 5000 inwoners in Krieglach. De mensen zijn er vriendelijk en zeggen altijd gedag. Ik heb de indruk dat het merendeel van Krieglach bestaat uit jonge gezinnen of oudere echtparen. Ook wonen veel ouderen in bij hun kinderen en/of kleinkinderen. De huisjes zijn hier allemaal anders en blijven meestal in de familie. Er zijn hier weinig winkels, enkel wat supermarkten, banken, konditoreien (soort van bakkerij), Kneipjes (cafes), kledingzaakjes, een citroendealer en een muziekwinkel! Kortom het belangrijkste is hier wel aanwezig. Ook heb ik laatst nog een midgetgolf en bowlingbaan ondekt, en er is hier een racebaan voor miniatuur raceautootjes! ook is er een tennis- en voetbalvereniging aanwezig. Verder staat er nog een oud kerkje in het centrale gedeelte, en de bevolking in Oostenrijk is merendeel katholiek. S'morgens is het er het drukst, want dan gaan alle kids naar school (bus naar Mürzzuschlag ook stampesvol, met hoofdzakelijk scholieren)Dan staat ook bij elke zebrapad oom agent, om het verkeer te regelen en ervoor te zorgen dat die kleine hummels veilig de overkant bereiken. In het weekend zijn de meeste mensen bezig hun tuin bij te houden of aan hun huis te knutselen, verder ook veel fietsers en wandelaars (nordic walking, lopen met stokken, is hier erg populair) in de omgeving. Ik hoop dat jullie zo een beetje een indruk hebben gekregen over mijn huidige woonplaats. Tot laters!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 17113

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: