Mürzzuschlag, Graz en Wenen - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Mürzzuschlag, Graz en Wenen - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Mürzzuschlag, Graz en Wenen

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 Juni 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Hoi, daar ben ik weer. Vorige week dinsdag kwam mijn oom me opzoeken en heeft hij enkele dagen bij mij gelogeerd, wat erg gezellig was. Natuurlijk heb ik hem de omgeving laten zien en zijn we veel wezen wandelen. Woensdag zijn we naar Mürzzuschlag geweest waar we een wandelroute hebben gemaakt en het Brahmsmuseum (duitse componist, die 2 jaar in Mürzzuschlag heeft gewoont) hebben bezocht. Ook hebben we in Kindberg een terrasje gepakt.
Donderdag zijn we naar Graz geweest, waar ik de eerste keer niet zo veel aan vond, maar waar ik nu wel van onder de indruk was. De eerste keer was het daar best rustig en grauw, koud weer. Nu was het lekker warm en waren er veel mensen. Hier in Graz zijn we langs de rivier gelopen, waarin een modern kunstwerk (dient tevens als terras) is geplaatst. Ook zijn we met een kabelbaan naar de top van de Schlossberg gegaan, waar we wat gegeten hebben en een mooi uitzicht hadden over de stad. Hierna nog meer gewandelt door de oude stad en s'avonds terrug in Krieglach nog een lekkere (en grote) pizza gegeten, was trouwens vrij goedkoop ook.
Vrijdag zijn we naar Wenen geweest, waar mijn oom nog enkele dagen blijft. We zijn door de drukste winkelstraat van Oostenrijk (Mariahilfer straße) naar de Naschmarkt gegaan (veel Noord Afrikaanse tentjes en natuurlijk ook typische spullen uit Oostenrijk) Hier ook weer veel geslenterd door de binnenstad en vele historische gebouwen gezien (o.a. Staatsopera, Stephansdom, Heldenplatz) S'avonds lekker gegeten (geen wienerschnitzel dit keer, maar spareribs en frites) Hierna heeft mijn oom me uitgezwaaid op het station en was ik rond 22:30 weer thuis.

  • 06 Juni 2005 - 16:34

    Jan:

    Zoooo Martijn,
    zo te lezen heb je dus al met al een lekkere vakantie gehad.

  • 09 Juni 2005 - 17:25

    Oom Rene:

    Ja, dat was dus een heel mooie streek waar ik logeerde. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht want ik kreeg de indruk dat Martijn daar zo snel mogelijk vandaan wilde. Maar de zon schijnt en de wereld ziet er dan heel anders uit. Ik had er wel veel langer willen blijven maar ik had een hotel in Wenen geboekt dus ik moest daar wel heen. Waar ik achteraf wel een beetje spijt van had. Dus ik had veel beter 5 nachten in Krieglach en 3 in Wenen kunnen zijn. Tot over 3 maanden of 3 jaar, Martijn?

  • 10 Juni 2005 - 12:02

    Scott:

    Hay die Martijn,

    Als ik zal mijn excuses aanbieden. Ik schaam me dood dat ik wel elke keer je verhalen leest, maar nooit een berichtje achterlaat.
    Ik wel anderen je url doorgegeven zodat die ook even kunnen koekeloeren. Ik noem een Niels en een Mieke als voorbeeld.
    Het lijkt er op dat jij daazo soms werkt met je zes maanden vakantie daarzo. Haha.
    Nee de verhalen zijn echt cool en inspirerend. Van de zomer zit ik ook in Oostenrijk maar dan ben jij volgens mij alweer in Nederland. In augustus.
    Met mij verders alles prima. Ik heb promotie gemaakt gemaakt in de sportschool. Ik ben daar vanaf heden fitnesscoordinator. Ik heb 5 mensen onder me werken. Ik doe het sinds twee weken en door allerlei zieken enzo lijkt het wel of ik 100 mensen moet aansturen.
    Goed best leuk wat meer vernatwoordelijkheid allerlei randgebeuren dat erbij komt kijken. Niet meer alleen simpelweg de loopband en de buikspierapparaat uitleggen. In zaandam mag ik ook weer een paar maandjes langer blijven in de revalidatie met iets meer uur. Dus mn contact met het beroep raak ik niet kwijt. Ik werk dus nu lekker 44 uur in de week. heel wat anders dan de 20 uur waar ik het eerste jaar van rond moest komen.
    De sportschool is op moment in enorme groei. We hebben al vestigingen in Belgie opgekocht ze gaan dus internationaal. Eind van het jaar moeten we 22 vestigingen hebben en een half jaar later 40. Er zijn dus vele doorgroei mogelijkheden. De praktijk die ik wilde overnemen gaat dus ook niet meer door. de aanvraag bij de zorgverzekeraar loopt nog maar de rest weet het nog niet dat ik niet meer verder die moest ik maar eens berichtgeven. Maar nu met mijn nieuwe functie is het gewoon niet meer aantrekkelijk. Dat moeten ze dan maar begrijpen.

    Goed ik wilde een korte reactie doen maar das helaas niet gelukt.

    Viel spass nog ik spreek je snel

    Scott

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 17115

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: