Jazz Sommer in Graz en Veitsch - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Jazz Sommer in Graz en Veitsch - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Jazz Sommer in Graz en Veitsch

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 Augustus 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

di. 15-08

Hallo leute! Wie geht's es denn so?

Hier gaat alles prima, de zomer lijkt al voorbij te zijn, want het is regenachtig en koud (nu al de koudste augustus sinds 19..??)
Hopelijk blijft het vrijdag a.s. droog, want dan gaan we naar het Frequency festival!!

Zaterdag was ik met Allard in Graz, want er was namelijk jazz. Het was de laatste avond van het jazzfestival in Graz, wat hier elke zomer plaatsvind. Deze keer trad Al Jarreau met zijn band op. Zeker geen onbekende naam in de jazz scene (hij heeft enkele grammy's gewonnen), alhoewel eerlijk gezegd kende ik hem ook niet echt, moet ik zeggen ;-) Overdag hadden we een beetje door Graz geslenterd en muziekwinkels afgestruind (aangezien de regen af en toe met bakken uit de lucht viel) S'avonds was er dus muziek en we stonden al 2 uur van te voren in de rij om in de tent te gaan zitten (dan zit je tenminste droog en we hadden geen plu bij) We moesten overigens niet lang wachten in de rij, maar toen de tent geopend werd stormden (stormden, ja) de mensen naar binnen om een plaatsje te bemachtigen (het leek net een schoolreisje) D'r was overigens genoeg plek, maar niet voor lang, want het werd behoorlijk druk. De muziek was erg goed, prima band, hoog niveau, leuke nummers (met af en toe wat grappen en grollen tussendoor) en een uitstekende bass/ drum solo. We hadden ons dan ook prima vermaakt.

Zondag was het zonnig en dus zonde om binnen te blijven zitten. Ik besloot om maar eens een stukje te fietsen naar waar ik nog niet geweest was, namelijk richting Veitsch (2 varianten: een klein dorpje of een grote berg, ik reed door het dorpje :-) ) Leuk tochtje, na Veitsch ging ik bergop, weer een hele pokke klim, maar uiteindelijk wel de moeite waard. Boven op nog een stuk gewandeld en had ik beschikking over koud bronwater (vers van de berg) en wilde frambozen! (ook lekker). Ik zag nog een klein slangetje (zie foto) en roofvogels en heb ik van het uitzicht kunnen genieten (het was hier echt doodstil) Hierna een snelle afdaling, weer op huis aan.

Hebben jullie nog nieuws? Ik niet meer namelijk. Volgende week een verslag van het Freuqency festival. Ferti!

Tinus

  • 16 Augustus 2005 - 10:13

    Jan:

    Hoi Martijn,
    Al Jarreau is zeker een bekende artiest,hij heeft hier zelfs nog een hit gehad.Maar het was weer gezellie zo aan de foto's te zien.Op het ogenblik is het hier mooi weer,het wordt een graadje of 23/24 en dat blijft ongeveer tot vrijdag.Er was bij Amsterdam cs weer een trein ontspoort(de derde al in twee maanden)maar geen gewonden en het duurt weer een poos voor de boel weer op gang is.Sail gaat morgen(woensdag) ook weer van start,dus het belooft een drukke boel te worden.
    Nou verder geen nieuws euigenlijk.
    Groetjessssssss Pa,Ma,en Roy.

  • 24 Augustus 2005 - 17:18

    Scott:

    Hey Tinus,
    Dinsdag 15 augustus was inderdaad erg regenachtig in Oostenrijk.
    Afgelopen zaterdag ben ik terug gekomen van mijn 2,5 weekse vakantie Oostenrijk. Ik zat in het Tirol gebied. Ik heb bij een aantal mensen geinformeerd of ik bij jou in de buurt zat, maar daqt is waatrschijnlijk een heel stuk rijden dus ben niet langs komen. Maar dat had je al door natuurlijk, duh.
    Leuk land en lijkt me echt top die festival. De verhalen zien er nog goed uit dus je geniet volop zo te zien. HOe lang blijf je daar nog trouwens?
    foto's vam mijn Oostenrijk beleving kun je vinden op mn space.

    Spreek je later

    Scott

  • 26 Augustus 2005 - 12:42

    Martijn:

    Ha die Scotty!
    Leuke foto's man, en zo te zien had je goed weer. Zoals je misschien al weet staat half Tirol onder water, je had geen week later moeten komen denk ik. En ja, ik woon denk ik, zo'n 300 km van Tirol, dus dat is idd een end weg. Frequency was te gek, ik hoop volgende week daar wat over te kunnen melden. Ik kom overigens maandag 3 oktober weer naar Nederland.

    Groet,
    Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 17105

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: