Am Himmel en ver daarboven - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Am Himmel en ver daarboven - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Am Himmel en ver daarboven

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 April 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Zo. 27-03 (eerste paasdag)

Gisteren was het mooi weer dus ben ik weer de bordjes 'zum Himmel' gaan volgen. De sneeuw is nu grotendeels weg dus was het wat gemakkelijker om naar boven te klauteren. Een paar honderd meter, dan waar ik de vorige keer was gestopt, moest ik met een soort van trap omhoog. Deze was nog aardig met sneeuw en ijs bedekt en echt veilig was het niet. Eenmaal boven aangekomen kwam ik op een balkon met een gedenksteen van de in Oostenrijk beroemde dichter Rosegger. Deze is namelijk in Krieglach opgegroeid, ergens in de vorige eeuw. Dit was dus 'am Himmel' en ik moet zeggen het zag er erg verwaarloosd uit; oud, gevaarlijk en een uitzicht dat door de bomen wordt versperd. Maar ik kon nog verder naar boven klimmen, nu wel weer door de sneeuw, en eenmaal boven aangekomen had ik een mooi uitzicht over het dal en kon ik de 'Hochschwab' (nog grotere bergen) zien. Ook zag ik nog wat roofvogels rondcirkelen, dat zag er wel weer geinig uit. Eenmaal weer in mijn huisje aangekomen ben ik voetballen wezen kijken (Wales-Oostenrijk, 0-2)

Vandaag was het nog steeds mooi weer en aangezien ik niks anders te doen had ben ik maar weer een end gaan wandelen, nu aan de andere zijde van het dal. Nog wat koetjes en kalfjes gezien (zonder bel en ze waren ook niet paars) wilde riviertjes, veel vogeltjes en een hertje. Toen ik dichter naar het dier toe wilde gaan om wat foto's te maken, stapte ik op het welbekende takje en vluchtte het dier. Ik ben zo'n 4 uurtjes wezen wandelen tot aan de 'Wetterskreuzen' (of in die geest) kwam en weer een mooi uitzicht had. Verder dit weekeinde niks spannends gedaan dan het huis een beetje schoonmaken (tja dat moet ook gebeuren, he) Oh ik ga me aanmelden voor een hardloopwedstrijd volgende week zondag. Denk dat ik maar 6 km. ga lopen aangezien ik al een tijdje nietz meer heb getraind.

Iedereen de groetjes, Tjüsch, ba ba (zo zeggen ze hier o.a. gedag :-)

  • 02 April 2005 - 07:32

    Ton:

    Heb je je doel "zum himmel"nog steeds niet bereikt? Ik wel. De hemel is in Den Burg op Texel.

    Het was een zeer zwaar parcourt met 2 stukken strand van in totaal zo'n 11 km. Hoog water met als gevolg dat je moet kiezen tussen mul zand of constant schuinlopen. Dat laatste maar gedaan. Hartslag meteen al boven 150. Gaat dat wel goed vraag ik mij af. Dan de duinen op en af richting vuurtoren na bij de Cocksdorp. De regen komt inmiddels met bakken uit de lucht. Omdat ik tijdens de loop de laatste grammetjes vet uit mijn lichaam pers krijg ik het ondanks goede kleding koud, vooral mijn handen. Als ik het bordje 35 km passeer denk ik dat ik met een pr bezig ben. Helaas blijkt later dat ze op Texel af- i.p.v. optellen. Halverwege wacht Rineke mij op met de fiets (bijna onherkenbaar in regenpak). Van haar veel steun gehad op het laatste "rechte" stuk over de dijk. Camelback van mij over genomen en cola aangereikt. En..... ik had iemand om tegen te schelden (doet ie altijd)in de laatste loodzware kilometers.

    Zeer moe (niet uitgeput!) en voldaan over de finisch in Den Burg in een tijd van 6 uur en 40 minuten!

    Nu weer aansterken voorde volgende ultra, de 6 uur van (Oh Oh) Den Haag.

    Groetjes (running) Ton

  • 05 April 2005 - 15:44

    Danny:

    He Martijn,

    Ik lees dat je veel onderneemt dat is mooi. We hebben zondag met 2-1 verloren van terrasvogels. Ik had twee kansen om te scoren. De eerste was echt vol op de wreev(schrijf ik dat wel goed?) maar de keeper had een uitstekende reactie. In de tweede helft scoorde TV nadat Pascal met rood van het veld ging voor natrappen(niet echt slim voor de ogen van de scheids)De speler die scoorde( ex-speler van DIO)ging 5 man voorbij incl. mij en scoorde simpel langs de verkeerd opgestelde Youri. Je kunt dus zo'n beetje het halve elftal de schuld geven van dit doelpunt. 2 minuten later maakt Patrick de 1-1 vanuit een penalty. Deze was veroorzaakt doordat een speler van TV haakte terwijl de bal niet eens meer in de buurt was. 10 minuten voor tijs maakte TV de 2-1 dit was nadat ik mijn tweede kans miste door over te schieten. Waarschijnlijk zit de derde plaats er niet meer in maar ik hou je op de hoogte. Groetjes

    Danny
    P.S. Wesley zit nu in Singapore, hij is goed aan gekomen.

  • 08 April 2005 - 13:49

    Martijn:

    Ha die ton, wat een prestatie! gefeliciteerd. Hoeveel km. was de loop precies? Ik hoop voor je dat je de volgende keer beter weer aantreft.

    Heej Den, ook bedankt voor je DIO-verslag. TV uit, altijd lastig. Volgende week beter dan maar he?

    tjüschi en de mzzls,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 17001

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: