Was ist los? - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Was ist los? - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Was ist los?

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

23 Maart 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Woe. 23-03

Er is nog veel onduidelijkheid wat hier te gebeuren staat in het ambulatorium. Het zou zo maar kunnen dat ze de boel sluiten en gaan renoveren. Ik heb vandaag met Walter gesproken (een masseur, 38 jaar, aardige kerel) en die heeft me zo'n beetje vertelt over hoe en wat. Hijzelf heeft ontslag genomen en vertrekt volgende week omdat hij het niet meer naar zijn zin heeft en volgens hem te weinig betaalt krijgt. Een andere masseuse gaat ook waarschijnlijk weg en is nu al enige tijd ziek. Zoreh (fysiotherapeute, rond de veertig, woont al 15 jaar in Oostenrijk) moet van de autoriteiten per deze week stoppen met werken, want zij komt van buiten Europa (Iran) en dan moet je een examen afleggen en dat heeft ze nog niet gedaan. Ze heeft al drie keer verlening aangevraagd en nu kan dat niet meer. Dus vanaf volgende week ben ik de enige fysiotherapeut. Er is nu een behoorlijke wachtlijst zich aan het opstapelen, vanwege het gebrek aan masseurs/therapeuten. De 'grote bazin' Frau Oberessel lijkt er weinig aan te doen om haar personeel te behouden en het dreigt een catastrophe te worden, aldus Walter. "Patienten genoeg maar de organisatie is scheisse". Ik wacht af en zie wel hoe ver het komt, volgens Walter worden er in Bruck 2 fysiotherapeuten gevraagd in een nieuwe, moderne gezondheidscentrum. Hij schijnt de eigenaars daarvan te kennen en kan mij aan hen voorstellen. Wanneer het hier ten einde loopt kan ik hem altijd bellen. Ik heb de bazin (frau Oberessel nog niet gesproken, maar ze schijnt deze week nog langs te komen). Ik kijk het aan en wanneer ik zeker weet wat te gebeuren staat, neem ik mijn besluit. Dan zal ik eerst proberen om hier in de omgeving werk te zoeken en anders elders in Oostenrijk. Er is hier een gebrek aan therapeuten, dus ergens is er wel werk. Goed, ik houd jullie op de hoogte.

  • 24 Maart 2005 - 21:45

    Runnington:

    Je bent wel in een toestand beland Martijn? Hou de moet er in. Blijf positief. Je moet maar denken dat je weer een ervaring rijker bent. Nog 3 dagen en dan de ronde van Texel. Nieuwe ervaring voor mij. Doe volgende wel verslag. Ben dit hele weekend op Texel vanaf vrijdag t/m maandag.

    Hou je haaks!!!

    (running) Ton

  • 26 Maart 2005 - 07:25

    Rene:

    Als ik je een tip mag geven: probeer zo veel mogelijk je (afgesproken) tijd uit te dienen en eventueel ander werk te beginnen op het moment dat je contract afloopt. En bij problemen moet je de tussenpersoon inschakelen. Dat is beter dan de (verschillende) meningen van allerlei (ex)werknememers of andere figuren te volgen. Je moet niet de naam krijgen een 'vlinder' te zijn die zodra je het niet naar je zin hebt, gelijk opstapt. Blijf wel kijken en/of reageren want niet geschoten is altijd mis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 17127

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: