Wien/Vienna - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Wien/Vienna - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Wien/Vienna

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Maart 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Zat. 20-03

Hey Leute, ik zit nu in de trein naar Rome, maar ik stap uit in Mürzzuschlag om dan weer over te stappen op de trein naar Krieglach. Vandaag was ik in Wenen, en Wenen is spitze! ofwel top. Na 4 dagen mooi weer was het vanmorgen erg mistig in Krieglach. Het is net het klassieke plaatje uit een horrorfilm, bomen en bergen die uit de mist opdoemen. De treinrit naar Wenen is ook best een mooie rit, m.n. dan het begin. De trein rijdt dan hoog boven het dal en je hebt een mooi uitzicht. De treinreis naar Wenen duurt zo'n anderhalf uur. Wenen is een culturele en historische stad met veel oude gebouwen, kerken, musea, standbeelden, sculpturen, etc. Wenen is ook behoorlijk groot en er zijn veel toeristen, vooral Italianen. Ik ben eerst vlakbij het station een grote winkelstraat ingedoken en wat winkels bezocht. Ik heb hier een digitale camara gekocht, van het merk Olympus en ik moet zeggen, het is leuk speelgoed zo'n camera. Ook veel aparte winkeltjes, zoals een sjieke winkel waar je de typische etenswaar vanuit de hele wereld kan kopen, zoals hollandse stroopwafels! (wel duur overigens)Hierna ben ik met de U-bahn (metro) naar het centrum gegaan en heb ik de Stephansdom (een grote cathedraal) bezocht. Van buiten is het geen mooie cathedraal (erg vies en zwart) maar van binnen is het best indrukwekkend. Toen ben ik maar door de stad gaan slenteren, vele gebouwen gezien (o.a. het opera gebouw) Later op de middag ben ik naar Prater gegaan, dat is een amusementpark midden in de stad (eigenlijk meer een kermis die er al jaren staat) met zeer oude (die op instorten staan) en nieuwe attracties. Hierna ben ik een echte Wienerschnitzel gaan eten met een Guinness in een Engelse pub. Daarna een toetje bij de Mac. gehaald :) Ik kom nog wel een paar keer terrug in Wenen, ik heb nu ook een voordeel urenkaart voor het ov, dus dat scheelt.

  • 23 Maart 2005 - 16:34

    Danny:

    He Tijn,

    Ik lees dat je het naar je zin hebt dat is mooi. We hebben zondag met 3-1 gewonnen van DWS. Khallid heegt het derde doelpunt gemaakt, maar had er wel 3 kunnen maken. De eerste helft was goed en het begin van de tweede ook, maar het eind was weer slecht. We stonden al 3-1 voor, maar kwamen niet meer van onze helft. Youri had aan het eind een aantal goede reddingen anders had het nog verkeerd kunnen gaan. Vrijdag hebben we het afscheids feestje van Wesley. Er komen 60 man, dat wordt dus redelijk druk! We hebben met een paar jongens een zangertje geregeld. Ik ga weer afronden, veel plezier en groetjes

    Danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 17173

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: