Venezzia e Verona - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Venezzia e Verona - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Venezzia e Verona

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

31 Mei 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Bongiorno!

Hier weer een berichtje van mij. Ik ben sinds gisteren weer terrug in Krieglach, nadat ik 5 dagen in Italie heb vertoefd. Donderdagochtend vertrok ik met de trein naar Venetie en gelukkig hoefde ik maar 1 keer over te stappen Het ritje was erg mooi (met name bij de grens waar meertjes en hoge bergen zijn) de reis duurde in totaal zo'n 6 uur. Eenmaal aangekomen in Venetie, begon ik gelijk naar een goedkoop onderkomen (hostel) te zoeken wat niet echt gemakkelijk was, of ze spraken geen Engels of ze zaten al vol. Ik balen en dacht dus in een wat duurder hotel te moeten overnachten, maar gelukkig was er iemand van een of ander hotel die mij zijn kaartje gaf en ik kon voor 17 euries overnachten, niet duur voor Venetie! Ok het is dan geen luxe en je slaapt met meerdere op de kamer (eigenlijk zolder), maar de bedden zijn schoon en ik kan me douchen.

Mijn eerste indruk van Venetie was dat het wel wat weg heeft van een themapark van Walt Disney. Al die oude huisjes met scheuren erin (alsof ze het express niet meer renoveren), grachtjes, leuke straatjes en natuurlijk veel mensen, al viel dat wel mee. Het water heeft dezelfde kleur als dat van het water waarin je je verfkwastje omspoelt ;-) Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat het er stonk en ik heb dat maar 1 keer meegemaakt, net toen ik met een lekker italiaans ijsje de bocht omliep kwam ik in een walm terecht waarvan ik je de beschrijving ervan zal besparen (lekker ijsje trouwens :-( ) Verder natuurlijk veel souvenirswinkeltjes (vooral carnavalsmaskers en glaswerk) restaurantjes, kerkjes, gondola's en andere bootjes.

Zaterdag ben ik naar Verona gegaan, ook een erg leuk stadje. Hier staat nog een oude colloseum uit de Romeinse tijd en ook een Romeinse theater (of resten daarvan) Verena is ook de stad van Romeo en Julia, het huis van Julia, met het daarbij beroemde balkon staat er nog. Het huis van Romeo is echter niet bewaard gebleven. Ook heb ik nog veel kerkjes en een oud kasteel bezocht. S'avonds was er in het centrum live muziek. Allerlei studentenbandjes met verschillende stijlen (van rap tot hardrock) traden er op.

Zondag weer de hele dag in Venetie en aangezien ik nu wel gaar was van al dat lopen, heb ik lekker lui in verschillende bootjes (ferry's) gezeten en naar andere eilandjes gevaren zoals Lido, waar ik over het strand kon banjeren en Murano, waar ik in een glasblazersmuseum ben geweest. S'avonds een mooie zonsondergang gezien met de 'skyline' van Venetie op de achtergrond. Maandag had ik voordat mijn trein ging, nog wel even tijd om de basiliek van San Marco en het daarbijhorende museum te bezichtigen, ook weer erg interessant. Na 5 dagen Italie kwam ik maandagavond om 21:00 weer in Krieglach aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17006

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: