Bratislava a.k.a. Prettenburg - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Bratislava a.k.a. Prettenburg - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Bratislava a.k.a. Prettenburg

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Augustus 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Hallootje! alles kloar?

Gisteren ben ik naar Bratislava (dat vroeger onder Oostenrijkse bezetting, als Prettenburg bekend stond) in Slowakije geweest. Allard heeft zijn ouders op bezoek en ze hadden mij uitgenodigd om mee te gaan naar de hoofdstad van Slowakije. Het was een mooi ritje zo door Burgerland (een Bundesstaat, in het oosten van Oostenrijk). We reden door wijnvelden langs het Neusiedler See (een groot meer dat maar 1,5 meter diep is) en waarschijnlijk gaan Allard en ik hier ook nog eens een 2 daagse fietstocht maken. Eenmaal de grens over werden de wegen wat hobbeliger en zag je zo nu en dan nog een oude skoda uit de jaren 20 ;-) We hadden verwacht dat Bratislava een vrij vieze stad zou zijn met veel smog en troep op straat, maar dat viel reuze mee (in de binnenstad althans) Nee, in deze stad (waar ook de Donou door stroomt) zie je veel leuke straatjes, steegjes, pleintjes, kerkjes een kasteel en zelfs een paleis. Overigens ook veel koeien op straat!?? Geen echte koeien natuurlijk, maar kunst projecten :-) (als je goed kijkt kun jer er enkele zien op sommige foto's) Het was lekker terrasjesweer en dus hebben we op verschillende terrasjes gezeten, waarbij wanneer je je glas leeg had gedronken, deze vrijwel direct weer werd opgehaald (waarschijnlijk een gebrek aan glazen :-) )
Veel gewandeld en s'avonds Slowaaks (verschillende soorten vlees en zuurkool, alleen dan wat zuurder) gegeten in een leuk restaurantje. Het was erg lekker. Hierna zijn we nog even wezen luisteren bij een soort van straat (blaas)orkest. Heel gezellig waren 2 oudjes aan het dansen en die werden prompt van het plein verwijderd, door wel heel erg stoere politieagenten. Het danspaar waren namelijk 2 daklozen, tja en dat is natuurlijk ten strengste verboden, ben je dakloos en dan ook nog eens midden op straat dansen, kan natuurlijk niet :S Hierna zijn we weer huiswaarts gegaan.
Verder was ik afgelopen dinsdag 2-8 jarig!! Hiep, hiep ..... Ik wilde een lekkere appeltaart maken, maar deze was wel erg zoet geworden en had ik maar op tompoezen (die hier dubbel zo dik zijn!) getrakteerd. (de appeltaart was overigens een dag later wel lekker ;-) ) Nog even geborreld met de collega's en s'avonds wat telefoontjes ontvangen van het thuisfront.
Oja, we hebben nu kaartjes voor het Frequency festival. We hopen vrijdag middag 19-08 vroeg klaar te zijn met het werk en dan gaan we linea recta naar Salzburg en blijven daar tot zondagochtend om doodvermoeid aan de terrug reis te beginnen ;-) We zijn ons al aan het voorbereiden (muziek van Queens of the Stone Age, Foo Fighters, the Coral, Incubus en Die Toten Hosen, staat al aan :-)

Verder niks te melden eigenlijk,
Tjüsch, ajuis en tabbee
Martijn

P.S. een Oachkatzlschwoaf is een staart van een eekhoorn (Oachkatzl=eekhoorn en Schwoaf=staart)

  • 11 Augustus 2005 - 14:40

    Allard:

    AAAHh soww ist es!?? Nou ja goed Martijn deze ronde win jij inderdaad jij hebt momenteel de zaakjes beter voor elkaar! Leuk verhaal en leuke foto's!! Dat van mij komt nog! Maar ik ben me zoals je weet helemaal aan het voorbereiden op de 19e! HET FESTIVAL!!Ik zal overigens nooit meer zeggen dat jij je site niet bijwerkt!;)! Gr. Allard

  • 11 Augustus 2005 - 15:59

    Rene:

    Mooie foto's en goed verhaal, Martijn!
    De plaatjes doen me erg aan Tsjechie denken. Dat kan ook niet anders,want het was vroeger 1 land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 17003

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: