Mutsen en Musjes - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu Mutsen en Musjes - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Martijn . - WaarBenJij.nu

Mutsen en Musjes

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

21 Maart 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Do. 10-3

Het had vannacht weer flink gesneeuwd, mischien wel zo'n 40 cm. Maar s'middags is het niet zo koud. Ik heb vanmorgen gewerkt in het 'Altesheim' (verpleeghuis) dat doe ik elke donderdagochtend. Het is hier moeilijk om de mensen te verstaan, want ze spreken in het plaatselijke dialect (Steirisch). Ik ken wel wat woordjes in het Steirisch; auffie betekent naar boven en obie, naar beneden. De a spreken ze uit als oh, dus ja is joh en montag is montog. Er was een zuster jarig en werd ik uitgenodigd voor een drankje en een gebakje, champagne! om 9:00 s'ochtends. (volgens mij waren sommige al half teut) en ze nemen niet 1 gebakje, nee drie gebakjes gaan er wel in ( ze zeggen wel es: wat je eet ben jezelf :)) nee, ze waren wel heel vriendelijk. Ik krijg hier in Oostenrijk ook wel eens fooi, zo heb ik gisteren 10 euro gekregen van een patient. In Nederland is het niet gebruikelijk, maar hier is dat heel normaal, nou ik vind het niet zo erg ;) Vandaag heb ik mijn ziektekostenverzekeringspas gekregen en heb ik nu een bankpas, ook ben ik nu officieel aangemeld als inwoner van Krieglach. S'ochtends vroeg hoor je hier de musjes tjierpen, erg geinig en lang niet meer gehoord. Het deed me denken aan de zomer bij mijn oma in de tuin en de musjes die dan in het zand 'badderen'. Volgens mij zijn ze in Nederland z'on beetje uitgestorven.

  • 21 Maart 2005 - 13:24

    Jan:

    Hee das mooi meegenomen die fooi,en dat nogwel van 1 patient.Lekker een gebakje,dus het is niet zo gek dat die mensen daar wat gezetter zijn dan hier als ze drie gebakjes opeten hihi.En gefeliciteerd dat je nu inwoner bent van Krieglach.
    Zeg maar dat er bij oma niet zo veel van die mussen meer zijn zal wel door de katten komen die in de buurt zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mürzzuschlag

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 September 2005

laatste week

19 September 2005

Fietsen, Wenen, Mariazellerbahn en Budapest

15 September 2005

Hochzeit

14 September 2005

Nieuwe foto's!!

30 Augustus 2005

Frequency festival!!!
Martijn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 17174

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: